Wat vinden POT medewerkers zelf eigenlijk van hun vak? We vroegen het Vincent Post (40 jaar), accountmanager zakelijke markt bij POT.

Hi Vincent, vertel eens wat over jezelf?

“Mijn naam is Vincent Post. Net 40 jaar geworden, getrouwd met mijn prachtige vrouw Marleen. En samen ouders van de 2 boeven Tim (7) en Daan (5). We wonen in Maarsbergen. Ik houd van wielrennen, mountainbiken en hardlopen en die sporten kan ik goed uitvoeren in die omgeving. Als je 40 wordt ga je nieuwe doelen stellen. Zo staat dit jaar de Amstel Gold Race (240km) weer op het programma en in mei de Marathon van Maastricht. Of het een halve of een hele wordt hangt af van de trainingen..”

Welk werk doe je bij POT?

“Ik ben accountmanager zakelijke markt voor Pot Verhuizingen. Ik ga bijna mijn 4de jaar in. Ik ben verantwoordelijk voor het onderhouden van onze ‘vaste’ zakelijk klanten. Dit gebeurt op strategisch niveau, maar ook op operationeel niveau. Ik neem de verhuizingen op (taxaties), werk ze uit in offertes en na akkoord schrijf ik de projectplanningen. Samen met een leuk team, Floris (binnendienst) en Elwin (projectleider) maken we zo het project tot een groot succes. En daarna komt de echte magie: de voormannen en de verhuizers. Want die moeten toch echt het zware werk uitvoeren. Daarnaast doe ik de kwartaalevaluaties met onze klanten, hier kijken we samen naar de projecten die gaan komen en hoe wij nog meer kunnen ondersteunen op facilitaire vlakken. Super leuk.

Ik werk part-time sinds dit jaar, 3 dagen voor Pot. Dit bevalt mij erg goed, zo heb ik meer tijd voor de kinderen, mijn sporten en mijn andere hobby’s.“

Wat maakt het leuk om bij POT te werken?

“Ik vind persoonlijk contact erg belangrijk. Probeer de klant altijd goed te leren kennen zodat ik ze optimaal kan ontzorgen. Het is heel fijn om deze ruimte te hebben. Je merkt dan echt dat je bij een familie bedrijf (5e generatie) aan het werk bent. POT is echt een dynamisch bedrijf, beweegt zich mooi mee met de markt. We hebben een goede naam, al 116 jaar lang. En werken voor prachtige bedrijven zoals FrieslandCampina, KVK, Ordina, diverse gemeentes en RoyalHaskoning DHV.

Ik heb de vrijheid om eigen wegen te bewandelen. Nieuwe diensten te verzinnen als ik denk dat die nodig zijn om de klant te ontzorgen. Ik beschouw mijn klanten, echt als míjn klanten. Ik vind het super leuk om met ze mee te denken over verhuizingen, stadslogistiek, (digitale) archieven, opslag en opkoopacties te praten. Net dat stapje meer, altijd iets extra’s geven.”

Wat is een leuk moment dat je op je werk hebt meegemaakt?

“Het ene moment zit ik op een laag kinderkrukje bij een kleuterjuf midden in een schoolverhuizing, het volgende moment in een chique stoel in de kamer van de Raad van Commissarissen van de Kamer van Koophandel. Die dynamiek van verschillende klanten en situaties blijft elke dag weer verrassen.”

Wat brengt een glimlach op je gezicht?

“Als ik weer een leuke order heb kunnen scoren. Daar word je als verkoper toch wel blij van. Maar vooral op het gebied van ontzorgen van de klant. Meedenken in oplossingen. Zo ben ik super enthousiast geraakt van digitalisering van archieven, maar ook over samenwerkingen optuigen met andere partners op het gebied van werkplek reiniging, ICT reiniging en cablemanagement.”

Welke uitspraak zegt alles over jou?

“Laat mij maar ff”. Ohh ik vind het zo lastig om dingen uit handen te geven. Ik wil het tot in de puntjes uitgewerkt hebben. Ik ben een perfectionist. Wat ik heb verkocht aan de klant, moet namelijk ook zo uitgevoerd worden. Maar ik leer steeds meer loslaten, daar ik zie met wat voor geweldige collega’s ik in het bedrijf werk.”